The Android 15 Beta Is Now Available
اندروید ۱۵ می‌تواند بهبودهای عمده‌ای در تنظیمات و بیومتریک‌ها داشته باشد.

به گزارش موبایل 7 ، اندروید ۱۵ یک گام به تکمیل شدن نزدیک‌تر شده است، زیرا نسخه بتا ۳ اکنون برای دستگاه‌های پیکسل که در برنامه بتا ثبت‌نام کرده‌اند، منتشر شده است. این اتفاق حدود یک ماه پس از عرضه نسخه دوم بتای اندروید ۱۵ رخ می‌دهد و افزودنی اصلی اینجا فضای خصوصی (Private space) است.

این ویژگی قبلاً به صورت ناتمام ظاهر شده بود، اما اکنون به طور کامل در دسترس کاربران بتا قرار گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های حساس را پنهان و قفل کنند.

نسخه بتا ۳ اندروید ۱۵ همچنین شامل تغییرات کوچک دیگری مانند خاکستری شدن ویجت‌های یک اپلیکیشن در زمانی که آن را به اجبار می‌بندید (چون اپلیکیشن‌های بسته شده به طور خودکار نمی‌توانند مجدداً باز شوند) است و، مانند همیشه، تعداد زیادی اصلاحات باگ نیز وجود دارد.

اگر یک گوگل پیکسل ۶ یا جدیدتر دارید و در برنامه بتا ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید نسخه بتا ۳ را دریافت کنید. به‌روزرسانی باید به طور خودکار به گوشی شما ارسال شود، اما همچنین می‌توانید به صورت دستی به دنبال آن بگردید: تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی نرم‌افزار > به‌روزرسانی سیستم > بررسی برای به‌روزرسانی.

تنظیمات روان‌تر و بیومتریک‌های بهتر

به هر حال، ما همچنین از چندین ویژگی و بهبود که ممکن است به نسخه‌های بعدی اندروید ۱۵ اضافه شوند، شنیده‌ایم. این‌ها شامل تغییراتی در طرح صفحه تنظیمات است، به طوری که اندروید آتوریتی کدی در نسخه بتا یافته که نشان می‌دهد صفحه تنظیمات در سطح بالا به بخش‌های بصری متمایز سازمان‌دهی خواهد شد.

این بخش‌ها صفحات تنظیمات مشابه را در کنار هم قرار می‌دهند، که یافتن تنظیماتی که به دنبال آن هستید را آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، اندروید آتوریتی شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد سیستم عامل قادر خواهد بود اسکن‌های چهره یا اثر انگشت را به طور خودکار حذف کند اگر به خوبی کار نمی‌کنند، و از شما بخواهد که دوباره آن‌ها را تنظیم کنید. این می‌تواند احراز هویت بیومتریک را سریع‌تر و قابل اعتمادتر کند، زیرا مثلاً شما سعی نمی‌کنید با یک اثر انگشت که به درستی ثبت نشده وارد شوید.

و در نهایت، طبق شایعات مطرح شده، اندروید ۱۵ آنچه را که به عنوان شارژ سریع بیان میکند، میزان شارژ را از ۷.۵ وات به ۲۰ وات تغییر خواهد داد. با توحه به اینکه ۲۰ وات نیز خیلی سریع نیست، اما ۷.۵ وات طبق استانداردهای فعلی بسیار کند است. بنابراین نمیتوان روی شارژ سریع اندروید 15 حساب کرد.

قابل توجه است که این ویژگی‌ها ممکن است به نسخه نهایی اندروید ۱۵ نرسند، زیرا اگرچه به نظر می‌رسد گوگل روی آن‌ها کار می‌کند، ممکن است شرکت تصمیم بگیرد آن‌ها را عرضه نکند. با این حال، فکر می‌کنیم احتمال خوبی وجود دارد که تمام این‌ها را در اندروید ۱۵ ببینیم.

نسخه نهایی اندروید ۱۵ احتمالاً بین ماه‌های اوت و اکتبر عرضه خواهد شد، بنابراین هنوز کمی زمان باقی است. اما اگر نمی‌توانید این مدت طولانی منتظر بمانید، اینجا نحوه دانلود نسخه بتای اندروید ۱۵ را آورده‌ایم.