دوربین شیائومی می 11
دوربین شیائومی می 11 از DxOMark امتیاز 120 را دریافت کرد

آزمایشگاه DxOMark با تاخیر چند ماهه نتیجه تست دوربین شیائومی می 11 را منتشر کرد. دوربین شیائومی می 11 در این تست به امتیاز یکسام با گوگل پیکسل 5 ، یعنی عدد 120 دست پیدا کرده است.

طبق تست DxOMark، اختلاف فاحشی بین دوربین می 11 و می 11 الترا وجود دارد. که می 11 الترا با امتیاز 143 جایگاه اول جدول رده بندی را از آن خود کرده است. این در حالی است که می 11 حتی از آیفون 12 و آیفون 12 مینی هم ضعیف تر عمل کرده و در جایگاه پایینتری قرار گرفته است.

mi 11 dxo

قبل از می 11، گوشی Mi 10T Pro نیز که به سنسور 108 مگاپیکسلی مجهز شده بود ، امتیاز 121 عکاسی، 61 در بخش زوم و امتیاز 110 در فیلمبرداری دست پیدا کرد. دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی می ۱۱ در بخش عکاسی امتیاز ۱۲۷، امتیاز ۱۰۷ در بخش فیلم برداری و در بخش زوم امتیاز ۵۹ را کسب کرده است. یعنی شیائومی از الگوریتم پردازش و لنز پیشرفته تری برای می 11 استفاده کرده است.

DxOMark همچنین ذکر کرد که در صورت وجود نور کافی در محیط، دوربین شیائومی می 11 در کوتاه ترین زمان و با دقت بالا  روی سوژه فوکوس می کند. در حالی که فوکوس خودکار این گوشی در محیط های تاریک نسبت به دیگر پرچمداران ضعیفتر عمل می کند. این آزمایشگاه در بخش بافت تصویر به دوربین این گوشی امتیاز 111 را داده است. این امتیاز نشانگر جزئیات بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی است.

دوربین اولترا واید این گوشی مشکلاتی مانند رنگ نه چندان مناسب دارد. اما به طور کلی دوربین الترا واید این گوشی عملکرد مناسی دارد و کاربر را راضی نگه می دارد.

دوربین شیائومی می ۱۱ برخی مواقع در جداسازی سوژه از پس زمینه ضعیف عمل کرده و تصاویری مصنوعی ثبت می کند. اما بهه طور کلی عملکرد مناسب در جداسازی سوژه از پس زمینه از ویژگی های دوربین این گوشی است.

دیگر پاشنه آشیل دوربین این گوشی، کاهش جزئیات زوم کردن است. اگر شیائومی یک دوربین تله فوتو را به جای دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی در این گوشی قرار می داد، این گوشی امتیاز بهتری در بخش زوم دریافت می کرد. همچنین نتیجه مثبت دیگری نیز در پی داشت و آن هم بالا رفتن امتیاز کلی دوربین شیائومی می 11 و ارتقا جایگاه آن در جدول میشد.

دوربین این گوشی در بخش فیلم برداری عالی  عمل می کند. در ویدیو های با رزولوشن 4K ، جزئیات قابل ملاحظه ای ثبت شده است. همچنین با نویز کمی طرف هستیم. اما این دوربین در شرایط نوری ضعیف، از خود ضعف نشان می دهد و دقت رنگ کاهش می یابد.

نظر شما در مورد دوربین می 11 شیائومی چیست؟