343
ال جی به دنبال معرفی گوشی های هوشمند جدید

مدتی پیش ال جی از گوشی های هوشمند جدید و اقتصادی خود که شامل خانواده W و مدل های W10، W30 و W30 پرو بود، رونمایی کرد. این محصولات جدید که برای فروش در بازار هند آماده شده بودند، تمامی موجودیشان در عرض چند دقیقه خالی شد. استقبال بالای کاربران از این گوشی ها سبب شده است که ال جی تصمیم بگیرد که خانواده M نیز روانه بازار کند. به دنبال همین موضوع اولین عضو از این سری با نام M10 ثبت شده و به زودی به دست کاربران برسد. همچنین با توجه به شباهت های سری W و M پیش بینی می شود که کمپانی کره ای از مدل های M30 و M30 پرو نیز رونمایی کند. گفتنی است که این احتمال وجود داشته باشد که سری M نسبت به سری W از مشخصات فنی ضعیف تری برخوردار باشند که در این صورت با قیمت پایین تری نیز عرضه خواهند شد.

در کنار این موضوع LG مدل های V60 و V70 را نیز به ثبت رسانده است. لازم به ذکر است که آخرین محصول رونمایی شده از این خانواده V50 می باشد که در واقع نسخه 5G گوشی هوشمند V40 محسوب می شود. به این ترتیب پیش بینی می شود که ال جی در حال آماده شدن برای رونمایی کردن از نسل جدید سری V از گوشی های هوشمند خودش باشد. باتوجه به این که این روزها این شرکت کره ای وضعیت مناسبی در بازار گوشی های هوشمند ندارد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که عرضه مدل های جدید پایین رده و بالا رده کمکی به ان ها برای خروج از وضعیت فعلی می کند یا نه.

این کمپانی کره ای سابقه درخشانی در توسعه اسمارتفون داشته و سعی کرده در مقایسه با رقبا عملکرد بهتری از خود نشان دهد. تاکنون نیز شایعات بسیاری درباره اسمارتفون های این شرکت کره ای منتشر شد و در نهایت پیش بینی می شود، بزودی جزئیات کافی دردسترس قرار گیرد.

درباره ال جی باید بیان داشت، این شرکت الکترونیکی کره‌ای و چندملیتی است، که به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته می‌شود. ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۸ و راه‌اندازی شرکت گلداستار بازمی‌گردد. ال‌جی الکترونیکس هم‌اکنون از شرکت‌های تابعه کمپانی ال‌جی گروپ می‌باشد و در عمل بخش صنایع الکترونیکی این گروه کره‌ای به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد.

ال جی به دنبال سری جدید گوشی های هوشمند میان رده

343

شرکت ال جی در تاریخ اول اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید اولین رادیو کره‌ای به عنوان پیام‌آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ اولین تلفن کره‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ اولین یخچال کره‌ای، در اوت ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ اولین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت. ال جی در مارس ۱۹۶۸، اولین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در اوت ۱۹۷۸ اولین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود.

با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نمود. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ با ارائه طرح چالش ۲۰۰۵، دومین تولد شرکت ال جی الکترونیکس شکل گرفت.

با تاریخچه بزرگی که این شرکت کره ای دارد، عجیب نیست شاهد محصولات بزرگی در آینده نزدیک باشیم. برندی که سالیان درازیست تولید تلفن هوشمند را در سبد خود قرار داده و نسبتا موفق بوده است. ال جی در نظر دارد با افزودن مدل های جدید به سبد محصولات خود در کنار رقبای بزرگ حرفی برای گفتن داشته باشد. این برند کره ای شاید قدرت تولید آن در سطح سامسونگ یا هوآوی نیست و حتی مدتی از تعداد مدل گوشی های هوشمند خود کاست اما انتظار می رود با مشاهده رقبا عملکرد بهتری هم نشان دهد.

در هر حال باید منتظر ماند تا اخبار بیشتری در دسترس قرار گیرد  و پیش بینی می شود اواخر امسال این دیوایس های جدید رونمایی شوند. مدل هایی که برخی از آنها پرچمدار و چندی دیگر میان رده به شمار می روند.

پیدا نیست چه تاریخی را برای رونمایی مدل های افشا شده در نظر گرفتند اما باتوجه به اینکه ایفا 2019 در نزدیکی بوده و شرکت های بزرگ نیز محصولاتی برای معرفی دارند، ممکن است شرکت ال جی هم فرصت را مغتنم شمرده و برنامه ای برای رونمایی این چند اسمارتفون مورد اشاره داشته باشد. البته ممکن است V70 در سال آینده رونمایی شود و برنامه ای برای معرفی آن در سال 2019 وجود نداشته باشد.

 

منبع