Apple iPhone 16 Pro MAX 2024 Trailer —
آیفون ۱۶ پرو مکس: آخرین اخبار، شایعات و هر آنچه تاکنون می‌دانیم

آیفون ۱۵ پرو مکس بهترین آیفونی است که تاکنون توسط کمپانی اپل ساخته شده. بنابراین ما انتظارات زیادی از آیفون بعدی که احتمالا  در سپتامبر معرفی خواهد شد داریم. اپل iOS 18  را در WWDC 2024  معرفی کرد که با ویژگی‌های جذاب و یک سیری هوشمندتر با مهارت‌های ChatGPT همراه بود. بنابراین می‌توانیم بگوییم که آیفون ۱۶ پرو مکس میزبان مجموعه‌ای از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و دسترسی به Apple Intelligence خواهد بود.

تمام شایعاتی که درباره این گوشی شنیده‌ایم را در زیر خواهید یافت، و هر زمان که خبر جدیدی بشنویم، به این مقاله اضافه خواهیم کرد، پس تا انتهای این مقاله با موبایل 7 همراه باشید.


 آیفون های سری ۱۶ پرو مکس: تاریخ انتشار و قیمت مورد انتظار

آیفون ۱۶ احتمالاً در نیمه اول سپتامبر ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. ممکن است حتی گران‌تر از آیفون های سری ۱۵ باشد. 

اپل عادت دارد که آیفون‌ها را در روز سه‌شنبه یا چهارشنبه در اولین یا دومین هفته سپتامبر عرضه کند و معمولاً گوشی‌ها را جمعه هفته بعد به فروش می‌رساند.

برای مثال، آیفون ۱۵ پرو مکس در تاریخ ۱۲ سپتامبر در رویداد سپتامبر اپل رونمایی شد، پیش‌فروش آن در ۱۵ سپتامبر آغاز شد و در ۲۲ سپتامبر به بازار عرضه شد، با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار برای نسخه پایه ۲۵۶ گیگابایتی. ما انتظار داریم که تاریخ معرفی و عرضه به آیفون های سری۱۶ بسیار نزدیک به این تاریخ‌ها باشد. با این حال، ممکن است قیمت آن بیشتر باشد.

آیفون ۱۶ پرو مکس یا اولترا؟

در آستانه عرضه سری آیفون ۱۵، شایعات گسترده‌ای وجود داشت که آیا سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که اپل یک مدل ‘اولترا’ را به خط تولید خود معرفی کند؛ پسوندی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ، موتورولا و شیائومی قبلاً در خطوط رقیب خود به کار می‌برند.

با توجه به اینکه رویداد ‘Wonderlust’ شرکت به پایان رسیده و حتی نشانه‌ای از آیفون ۱۵ اولترا وجود نداشت، منطقی است که صحبت‌ها درباره ورود یک مدل اولترا به سری آیفون باید به جای آن به خط تولید آیفون ۱۶ اپل که انتظار می‌رود در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه شود، اشاره داشته باشد.

در حال حاضر، ابهامی وجود دارد که آیا مدل اولترا جایگزین پرو مکس خواهد شد یا در کنار آن عرضه خواهد شد. با این حال، اگر اپل گزینه دوم را دنبال کند، سقف قیمت‌ها را برای مجموعه آیفون افزایش خواهد داد و به شرکت اجازه می‌دهد که برای بهترین و برترین آیفون خود در آن لحظه، حتی مبلغ بیشتری را طلب کند.

آیفون ۱۶ پرو مکس: طراحی و صفحه‌نمایش مورد انتظار

iPhone 16 and 16 Pro What to Expect From the 2024 iPhones

نشریه کره‌ای The Elec ادعا می‌کند که سیستم Face ID که برای اولین بار در سری آیفون ۱۴ پرو به جزیره پویا (Dynamic Island) منتقل شد، در آیفون ۱۶ پرو مکس به زیر پیکسل‌های صفحه‌نمایش منتقل خواهد شد و فقط دوربین جلویی قابل مشاهده خواهد بود.

طبق شنیده ها آیفون ۱۶ پرو مکس احتمالا با صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی عرضه خواهد شد، در مقایسه با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو مکس، و آن را به بزرگ‌ترین آیفون تولید شده تا کنون تبدیل خواهد کرد. همچنین شایعه شده که اپل ممکن است سرانجام از نسبت ابعاد ۱۹.۵:۹ که در چند آیفون اخیر استفاده شده، منحرف شود و به نسبت ۱۹.۶:۹ روی آورد. این تغییر، آیفون ۱۶ پرو را کمی بلندتر و باریک‌تر از آیفون ۱۵ پرو می‌کند.


 آیفون ۱۶ پرو مکس: طراحی و صفحه‌نمایش مورد انتظار

شنیده‌ایم که اندازه صفحه‌نمایش بزرگتر آیفون ۱۶ پرو مکس توسط منابع دیگری نیز ذکر شده است، بنابراین این اندازه به نظر می‌رسد که احتمالاً درست باشد. اما به لطف حاشیه‌های کوچک‌تر، اندازه کلی گوشی ممکن است افزایش نیابد. منبع دیگری نیز اشاره کرده که آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن است باریک‌ترین حاشیه‌ها را در میان همه گوشی‌ها داشته باشد، با تنها ۱.۱۵ میلی‌متر. بنابراین به نظر می‌رسد که حاشیه‌های کوچک‌تر به احتمال زیاد وجود دارند.

درمورد صفحه نمایش نیز شایعات زیادی به گوش میرسد، طبق شنیده ها صفحه‌نمایش‌هایی که اپل در آیفون‌های خود قرار می‌دهد، با پنل جدید (MLA) AMOLED پشت سر گذاشته خواهند شد. گفته می‌شود که این تکنولوژی منحصراً برای سری های پرو (و احتمالاً اولترا) خانواده آیفون ۲۰۲۴ است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تکنولوژی MLA به ال‌جی کمک کرده که پنل‌های تلویزیون خود را ۶۰ درصد روشن‌تر کند و سامسونگ نیز ظاهراً از صفحه‌نمایش‌های MLA AMOLED در گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی S23 Ultra استفاده می‌کند.

ویژگی های مربوط به تکنولوژی MLA شامل کاهش زاویه‌های دید و قیمت بالاتر است، که ممکن است تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی آیفون ۱۶ پرو مکس داشته باشد.


آیفون ۱۶ پرو مکس: طراحی و دکمه‌های جدید مورد انتظار

طبق شنیده ها، دکمه Action که جایگزین دکمه سوئیچ  قدیمی شده است به طور قطع برای مدل سال آینده نیز حفظ خواهد شد. اما بیشتر از این: دکمه‌های حالت جامد، که ابتدا برای آیفون‌های پرو ۲۰۲۳ انتظار می‌رفت، شایعه شده است که در هر مدل آیفون ۱۶، از جمله آیفون ۱۶ پرو مکس، به کار گرفته خواهند شد. علاوه بر این، شنیده‌ایم که آیفون های سری ۱۶ ممکن است دکمه جدید ‘Capture’ را دریافت کنند.منبع این شایعه نگفته که این دکمه برای چه چیزی است، اما به نظر میرسد که دکمه Capture یک دکمه اختصاصی برای ضبط ویدئو خواهد بود.

با این حال، یک منبع جدیدتر ادعا می‌کند که دکمه Capture مکانیکی خواهد بود و جزئیات بیشتری درباره نحوه عملکرد آن ارائه داده است. گفته می‌شود که شما می‌توانید از آن برای عکس‌ها و ویدئوها استفاده کنید و با کشیدن روی بالای آن می‌توانید زوم کنید و از زوم خارج شوید. سپس، با یک فشار سبک می‌توانید فوکوس کنید و با یک فشار شدید می‌توانید شاتر را فعال کنید.

همچنین، پورت USB-C که پارسال معرفی شده و فریم تیتانیومی سبک جدید نیز بدون شک دوباره ظاهر خواهند شد. امیدواریم اپل رنگ‌های جذاب‌تری برای پرو مکس سال آینده ارائه دهد، چرا که خط تولید امسال کمی… کسل‌کننده به نظر می‌رسد.
به نظر میرسد آیفون ۱۶ پرو مکس در رنگ‌های مشکی فضایی، سفید، خاکستری و رز قابل دسترسی خواهد بود. اینها شبیه به رنگ‌های فعلی هستند به استثنای رز، که ممکن است شبیه به رزگلد باشد، و طبق گفته‌ها جایگزین آبی تیتانیوم آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد شد.

 آیفون ۱۶ پرو مکس: دوربین‌های مورد انتظار

به گفته یکی از معروف‌ترین فعالان اطلاعاتی، Digital Chat Station، دوربین آیفون ۱۶ پرو مکس ممکن از یک دوربین “سوپر تله‌فوتو” برخوردار باشد. این به معنای وجود یک دوربین با محدوده زوم 300 ‌متر یا بیشتر باشد، که می‌تواند محدوده زوم مدل Galaxy S23 Ultra، به چالش بکشد.

همچنین شنیده‌ایم که اپل ممکن است از شیشه‌های نازک تر برای کمک به دستیابی به زوم گسترده‌تر در آیفون ۱۶ پرو مکس استفاده کند. این به این معنی است که اپل در آیفون های جدید خود، لنز نتیجه‌گرایانه‌تری نسبت به دیگر گزینه‌ها خواهد داشت.

همانطور که اشاره شد، هنوز مشخص نیست که این دوربین سوپر تله‌فوتو به آیفون ۱۶ پرو مکس یا آیفون ۱۶ الترا خواهد آمد یا خیر. اما به هر حال، امیدواریم که سال ۲۰۲۴ سالی باشد که این فناوری به آیفون بیاید. با این حال، منابع مختلف این موضوع را زیاد مطرح نکرده‌اند، بنابراین به آن اعتماد نمی‌کنیم.
به جز دوربین اصلی با برد بلند برد، استفاده اپل از سخت‌افزار دوربین سونی ممکن است شامل فناوری سنسور Exmor T for Mobile باشد که در حال حاضر در گوشی‌های Xperia 1 V و Xperia 5 V استفاده می‌شود. با بازچینی ترتیب داخلی سنسور، سونی توانسته است یک دوربین هوشمند در تلفن همراه بسازد که در همان رزولوشن بیشتر نور جذب کند.

همچنین، از یک منبع دیگر شنیده‌ایم که آیفون ۱۶ پرو مکس دارای دوربین ultra-wide 48 مگاپیکسلی جدید (اما همچنان 48 مگاپیکسل) و سنسور اصلی جدید است، اما دوربین تله‌فوتو مانند سال گذشته خواهد بود.


آیفون ۱۶ پرو مکس: مشخصات و ویژگی‌های مورد انتظار

احتمال میرود که ۱۶ پرو مکس از چیپست جدید A18 Pro که جانشین فرضی چیپست A17 Pro اپل است که در ۱۵ پرو مکس معرفی شده است استفاده کند.

منابع مختلفی ادعا کرده اند که آیفون های جدید از Wi-Fi 7 پشتیبانی خواهند کرد و دارای یک مودم G۵ جدید خواهند بود که اجازه می‌دهد از سرعت‌های داده بالاتری نسبت به مدل‌های فعلی بهره مند شوند.

همین منابع دوباره ادعا کرده اند که آیفون ۱۶ پرو مکس دارای GB RAM۸ باشد.

متأسفانه، محدود بودن به GB RAM۸ ممکن است توانایی‌های هوش مصنوعی آیفون ۱۶ پرو مکس را محدود کند.

در مورد باتری، یک منبع ادعا می‌کند که ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو مکس mAh4767 خواهد بود که نسبت به mAh4441 در آیفون ۱۵ پرو مکس افزایش یافته است. ما چندین بار از ظرفیت باتری آیفون ۱۶ پرو مکس شنیده‌ایم، در حالی که منبع دیگر به طور کلی ادعا می‌کند که باتری آیفون ۱۶ پرو مکس نسبت به مدل کنونی بزرگتر خواهد بود.
همچنین شنیده‌ایم که اپل ممکن است برای آیفون ۱۶ پرو مکس از باتری با چگالی انرژی بالاتر استفاده کند، که می‌تواند به افزایش ظرفیت آن منجر شود.

همچنین انتظار می‌رود که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی را به خط آیفون ۱۶ اضافه کند، احتمالاً با استفاده از Google Gemini به عنوان پشتیبان، با یک منبع ادعا که حداقل برخی از این ویژگی‌های هوش مصنوعی به آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس اختصاص داده خواهد شد.

همچنین شنیده‌ایم که میکروفون‌های آیفون ۱۶ پرو مکس (و خط آیفون ۱۶ به طور کل) ممکن است بهبود یابند، به‌طوری‌که ارتقای Siri با پشتیبانی از هوش مصنوعی که در انتظار آن هستیم، بتواند صدای شما را بهتر شنود کند.

جمع‌بندی

با توجه به شایعات و اخبار موجود، آیفون ۱۶ پرو مکس می‌تواند یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند بازار باشد. از طراحی بهبود یافته و نمایشگر بزرگ‌تر گرفته تا دوربین‌های پیشرفته و ویژگی‌های هوش مصنوعی، این مدل قطعاً انتظارات بالای کاربران و طرفداران اپل را برآورده خواهد کرد. با این حال، باید تا زمان رونمایی رسمی صبر کنیم تا ببینیم کدام یک از این شایعات به حقیقت می‌پیوندند.