s23 fe
آنچه از رندرهای افشا شده گلکسی S23 FE باید بدانیم

پس از عرضه Galaxy S21 FE با وجودی که سامسونگ ابتدا قصد داشت Galaxy S22 FE را به بازار عرضه کند ولی احتمالا به دلیل کمبود جهانی تراشه نتوانست برنامه های خود را اجرا کند. اکنون شایعات جدید مبنی بر جایگزینی این گوشی با A74 و افشای رندرهای این گوشی در 28 ژوئن توسط رسانه فناوری اطلاعات هند OnLeaks ، امید را به عرضه یک محصول Fan Edition بالا برده است.

تاریخ انتشار Galaxy S23 FE چه زمانی است؟

بر اساس اخبار منتشر شده در سایت SamMobile و Maeli Busyness، این گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال 2023 در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد. عرضه گسترده تر این گوشی در سه ماهه چهارم 2023 و در سه ماهه اول 2024 اتفاق خواهد افتاد.

لذا می‌توان انتظار داشت که این گوشی همراه با Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 در دومین قسمت رویداد Unpacked  سامسونگ که قرار است در تاریخ 26 جولای 2023 برگزار شود، معرفی گردد.

براساس رندر های منتشر شده، چه ویژگیهایی در Galaxy S23 FE به چشم می خورد؟

گوشی های Fan Edition معمولا از طراحی سری های برتر Galaxy S الهام می گیرند. با وجودی که احتمال تغییرات توسط سامسونگ وجود دارد، ولی بر اساس رندرهای ارائه شده در OnLeaks، به نظر می رسد کلیات ظاهری S23 FE مطابق با بقیه سری S23 باشد. این طراحی به قدری به مدل پایه گلکسی S23 نزدیک است که به نظر می رسد تنها تفاوت آنها در محل قرارگیری فلاش LED است. در مدل پایه، فلاش با سنسور دوربین بالایی هم تراز است، در حالیکه فلاش در مدل FE بین دوربین های بالا و میانی قرار دارد.

از آنجا که در کنار نشر این رندرها، ابعاد احتمالی گوشی در اندازه های 158×76.3×8.2 میلی متر نیز منتشر شده است، می توان گفت با یک گوشی کمی ضخیم تر از Galaxy S23 Plus و مشابه A54 با صفحه نمایش 6.4 اینچی و حاشیه زیاد که احتمالاً از نوع AMOLED 120Hz می باشد، روبرو خواهیم بود. با توجه به اینکه پشت و روی A54 5G  شیشه ای است، انتظار داریم پشت S23 FE برخلاف S20 FE و S21 FE که دارای صفحه پشتی پلاستیکی هستند، از جنس شیشه باشد.

براساس تصاویر منتشره به نظر نمی رسد که سنسور اثر انگشت در کناره ها قرار داشته باشد و احتمالا S23 FE از سنسور در زیر صفحه نمایش بهره خواهد برد. ضمناً دکمه های تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست قاب و درگاه USB-C در پایین کنار میکروفون و شبکه بلندگو قرار دارد. در بالای گوشی سوراخ دیگری به چشم می خورد که ممکن است برای میکروفون ثانویه باشد، زیرا سامسونگ برایA54  نیز آن را در همان مکان قرار داده بود. از رندرهای منتشر شده، نمی توان موقعیت دقیقی برای شیار سیم کارت در نظر گرفت، لیکن می شود انتظار داشت که در لبه بالایی گوشی تعبیه شده است.

در سال 2023، تمام گوشی های سامسونگ، از جمله پرچمداران، طراحی ماژول دوربین یکسانی را برای قسمت پشتی داشتند. S23 FE با ادامه همین روند در طراحی خود از وضعیت قرارگیری دوربین ها به صورت سه گانه عمودی در گوشه سمت چپ و با اندکی برجستگی از سطح پشتی برخوردار می باشد.

طراحی S23 FE مطابق با روند اخیر سامسونگ در استفاده از طرح های مشابه در کل سری گوشی های هوشمند خود، چندان هیجان انگیز و متفاوت به نظر نمی آید. این امر تشخیص بین مدل های مختلف را دشوار می کند، به خصوص زمانی که از زاویه پشتی به آن نگاه می شود.

چه ویژگیهای فنی ای را برای Galaxy S23 FE می توان انتظار داشت؟

مبتنی بر ادعاهای مطرح شده طی ماه آوریل در سایت های SamMobile و Maeli Busyness، این گوشی از تراشه Exynos 2200 به همراه پردازنده گرافیکی Xclipse 920  مبتنی بر معماری RDNA 2  شرکت AMD بهره خواهد برد. این امر کمی ناامید کننده خواهد بود، چراکه پردازنده Exynos  پیشتر در بنچمارک های مختلف از خود عملکرد ضعیفی به جا گذاشته بود. اما Maeli Busyness ادعا می کند که سامسونگ تغییراتی در طراحی تراشه ایجاد کرده تا نرخ بازدهی را بهبود بخشد.

مقاله ذکر شده در SamMobile همچنین چند ویژگی دیگر را مورد اشاره قرار می دهد. قابل توجه ترین ارتقا، جایگزینی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به جای دوربین 12 مگاپیکسلی مشابه در مدل های قبلی است. این اطلاعات توسط GalaxyClub نیز تایید شده است که در ماه مه گزارش داد، گوشی آینده FE دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مشابه S23  پایه است. هنوز جزئیاتی بیشتری در مورد سایر دوربین ها منتشر نشده است.

گفته می شود که این گوشی بین 128 تا 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و حافظه داخلی 6 یا 8 گیگابایتی خواهد داشت. در حالی کهA54  با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی عرضه می شود،  S23 FEبا وجود داشتن ابعاد تقریباً یکسان، قرار است که از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و شارژ 25 واتی بهره بگیرد. که این امر امیدها را به افزایش سرعت شارژ نسبت به S23 پایه از بین خواهد برد. ضمناً نباید انتظار وجود شارژر را در جعبه داشت، که تعجب آور هم نیست.

Galaxy S23 FE با چه قیمتی عرضه خواهد شد؟

طبق گفته SisaJournal ، انتظار می‌رود قیمت Galaxy S23 FE حدود 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از مدل پایه 799 دلاری Galaxy S23 با حافظه 256 گیگابایتی باشد. این باعث می شود قیمت S23 FE چیزی در حدود 560 تا 640 دلار باشد. صرف نظر از این، شایان ذکر است که S20 FE و S21 FE هر دو با قیمت 700 دلار به بازار عرضه شدند. بنابراین، اگر Galaxy S23 FE با این قیمت عرضه شود، حرکت بسیار غیرمنتظره ای خواهد بود. همچنین شما می توانید از همین الان برای حرید اقساطی گوشی برای این مدل اقدام کنید