مشکلات آیفون 15 خبرساز شد!
مشکلات آیفون 15 خبرساز شد!

مدتی است که از عرضۀ گوشی‌های جدید و جذاب سری آیفون 15 می‌گذرد که سروصدای زیادی به پا کرد؛ اما طولی نکشید که شایعات فراوانی از مشکلات متعدد آیفون 15 به گوش رسید، از مشکلات داغی تا مشکلات اسپیکر. بااین‌حال، به تازگی اپل بیان کرد که تمام مشکلات پیش آمده در این گوشی‌ها نرم‌افزاری است و هیچ جای نگرانی ندارد؛ و یا آن‌ها را رد کرده است. اما شایعات شامل چه مواردی می‌شود؟ و اپل در پاسخ‌ به آن‌ها به صورت دقیق چه بیان کرد؟

داغی بیش از حد

همان‌طور که بیان کردیم، برخی از کاربران داغی بیش از حد گوشی آیفون 15 پرو را بیان کردند که در هنگام استفاده از بازی‌های سنگین، ضبط ویدئو با کیفیت بالا یا شارژ دستگاه ایجاد می‌شود. اپل در پاسخ به این مشکل، اعلام کرد که جای نگرانی نیست و مشکل نرم‌افزاری است. 

به همین منظور، تنها کافی است که نسخۀ جدید iOS 17.0.3 را نصب کنند. با نسخۀ جدید سیستم‌عامل، در کنار برطرف شدن مشکل داغی آیفون؛ باگ‌های مهم رفع موارد امنیتی به‌روزرسانی می‌شوند. برای نصب این سیستم‌عامل هم تنها کافی است که مسیر زیر را بروید:

  • اپلیکیشن تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  • بخش General را انتخاب کنید.
  • گزینۀ Software Update را انتخاب کنید.

از طرفی دیگر، برخی از شایعات حاکی از آن بود که  طراحی تیتانیوم این گوشی‌ها یکی از علت‌های داغی آیفون 15 پرو است که اپل این مورد را رد کرده است و بیان کرد که نه تنها، علت مشکل داغی گوشی مربوط به جنس گوشی آیفون 15 پرو نیست؛ بلکه طراحی تیتانیومی آن در دفع گرمای  گوشی نسبت به فولاد ضد زنگ، بهتر عمل می‌کند. 

ios 17.3 fix bug iphone 15

مشکل صدا

مشکل صدا در آیفون 15، یکی دیگر مواردی بود که بیان شد. به ادعای برخی کاربران، در هنگام زیاد کردن صدای بلندگو صدایی مانند خش‌خش از آن شنید‌اند. اپل در پاسخ به این مشکل بیان کرد که نرم‌افزاری است و با آپدیت گوشی به نسخۀ جدید iOS 17.0.3، مشکل حل می‌شود. اگرچه، اپل هنوز در مورد عدم پخش صدا در هنگام پاسخگویی به تماس و عدم هماهنگی صدا و تصویر فیلم و بازی توضیحی نداده است.

خطای نصب در هنگام راه‌اندازی

برخی از کاربران در هنگام راه‌اندازی و انتقال داده‌ها از دستگاه قبلی خود به آیفون ۱۵، با خطای راه‌اندازی با لوگوی اپل روبه‌رو شده‌اند که این مشکل نیز نرم‌افزاری بوده است و در آپدیت iOS 17.0.1، برطرف شده است.

تغییر رنگ قاب تیتانیوم 

برخی از کاربران نیز ادعا کرده‌اند که در قاب و فرم آیفون 15 پرو، جای اثر انگشت می‌ماند و یا حتی تغییر رنگ داده است. اپل این مشکل و تغییر رنگ را موقتی دانست و بیان کرد که با یک پارچۀ نرم و خشک، قابل پاک کردن است. 

جمع‌بندی

آیفون سری 15 اپل که سروصدای زیادی را در ابتدای معرفی به‌راه انداخت، به نظر می‌رسد که پر از مشکلات است. اپل به برخی از این مشکلات پاسخ داده است؛ بااین‌حال باید صبر کرد و دید سرانجام این گوشی محبوب اپل چه خواهد شد.