هوش مصنوعی آفت گوگل
یکی از امکانات جدید دنیای مجازی را می توان هوش مصنوعی نام برد.تقریباً مانند یک همکار همه چی تمام مهم چی دان است افراد خصوصاً طراحان وبسایت و توسعه دهندگان و افراد معمولی در شبکه های اجتماعی میتوانند کار هایی مانند از ادیت عکس تولید محتوا ادیت فیلم و کدنویسی و … را به کمک آن انجام دهند.البته این تازه شروع ماجرا هست بطوری که طراحان و توسعه دهندگان هوش مصنوعی حد مرز و یا پایانی برای این تکنولوژی قائل نمیشوند.
تا اینجا کار همه چیز عالی هست حتی از عالی هم بهتر به قول معروف فقط صبح ها نون نمیگیره . اما و رسیدیم به اون اما معروف خیلی از دوستان و همکاران من که در زمینه برنامه نویسی و یا طراحی و پشتیبانی سایت نظارت دارند بیشتر کارهای سایت رو با هوش مصنوعی انجام دادن و حتی در حال انجام اتصال سایت به chatgpt بودند تا مشتری هر سوال یا مشکلی دارد را از هوش مصنوعی بپرسد .chatgpt که خود گوگل گفته است که اگر آدم بود بعنوان یک کارشناس رده بالا در گوگل میتوانست استخدام شود. اما گوگل و الگوریتم های گوگل و قوانین و ساز کارهای خودشون را دارند آنچه که به طور یقین میتوان گفت این است که تولید محتوا با هوش مصنوعی چه از نوع نوشتاری و چه از نوع عکس و فیلم نزد گوگل آنچنان جایگاه ویژه ای ندارد و صفحات ایجاد شده با هوش مصنوعی ایندکس نمیشود زیرا از یک طرف استفاده از هوش مصنوعی بابت کاهش هزینه ها میشود که از این پول
پس انداز شده در جهات دیگر هزینه گردد و دیگر نقطه مثبت دراین زمینه مدیریت زمان هست که بسیار کار ساز خصوصا در زمینه رویداد داده و رخداد های زنده هست و یا در جایی که به سرعت احتیاج به تولید محتوا یا زیرنویس یا ادیت عکس فیلم هست و یا تغییرات سریع در سطح یک سایت بعنوان مثال یک روخداد ورزشی اتخاباتی و رونمایی از محصول جدید.
دیگر معایب استفاده از هوش مصنوعی تولید محتوا با کیفیت پایین هست چون در حال حاضر هوش مصنوعی آنقدر به تکامل کامل نرسیده که همه زوایا یک پدیده را پوشش دهد و یا سازندگان هوش مصنوعی صد در صد هوش مصنوعی را در اختیار افراد قرار نمیدهند و یا امکانات بیشتر منوط به پرداخت حق اشتراک میشود ولی تمام هوش مصنوعی ها محدودی هستند چه ساختاری چه ایجابی.
و از طرف دیگر تولید محتوا با هوش مصنوعی ایجاد رابطه احساسی را با خوانندگان نمیکند یعنی خیلی از خوانندگان یا افراد آن حالت غیر انسانی بودن و
استفاده از هوش مصنوعی میتواند باعث ایجاد متن و یا محتوا تکراری شود و همچنین تعداد کلمات که دارای غلط املایی میشود را بالا میبرد
و از طرف دیگر یک تقابل بین هوش مصنوعی و گوگل هست که باعث شده که تعداد جستجو گران در گوگل کاهش پیدا کند و به طبع باعث کاهش در آمد گوگل خواهد شد از طرف دیگر دیدگاه گوگل این است که کسی که بخواهد مطالب و یا محتوای هوش مصنوعی را بخواند به ربات های هوش مصنوعی مراجعه میکند