گوشی  HTC u  11
بررسی های گوشی  HTC u  11 

گوشی  HTC u  11  توسط کمپانی پر طرفدار اچ تی سی در ماه می سال 2017 به بازار عرضه شد لازم به ذکر است که شرکت اچ تی سی از این گوشی در سالگرد 20 سالگی خود به بازار عرضه کرد.
کمپانی اچ تی سی در ساخت و طراحی این گوشی سعی کرده است از بدنه ای استفاده کند که اثر انگشت کمتر روی بدنه باقی بماند که جنس و پوشش بسیار زیبا و قوی دارد و تحت فشار زیادیی در دمای بالا درست شده است و در هر دو طرف پشت و جلوی بدنه از شیشه ی موسوم به سه بعدی استفاده کرده اند که خمیدگی و انحنای آن در هر دو طرف کاملا متقارن و زیباست.
ضخامت اچ تی سی یو 11 هشت میلی متر است که جزو ضخیم ترین گوشی های  بازار است اما با اینکه ضخمات این گوشی زیاد است به لطف طراحان  مشهور این کمپانی تایوانی و همکاری با شرکت کورنیگ با استفاده از روشی منحصر به فرد توانسته اند محل تلاقی شیشه و الومینیوم را به روان ترین شکل ممکن ایجاد کنند که در نتیجه این گوشی بسیار خوش دست است و در کف دست می نشیند .
موضوع جالب این است که رنگ  بدنه ی اچ تی سی یو 11 به روش رسوب ترکیبی  ایجاد شده است و همین امر سبب شده است که که پشت این گوشی حالت مثل آّب داشته باشد و با شکست و بازتاب نور جلوی زیبایی به بدنه ی این گوشی بدهد برای نمونه اگر گوشی نقره ای رنگ باشد با چرخاندن آن و قرار گرفتن آن در جهات مختتلف رنگهای دیگری در اعماقش  مثل قرمز در آن ظاهر  می شود همچنین این گوشی با رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، سفید، طلایی و آبی روانه‌ی بازار شد اما قاب جلوی آن در تمام رنگ ها مشکی است.
کمپانی اچ تی سی برای ساخت چنین بدنه ای از مواد معدنی گران قیمت فوق انکساری استفاده کرده است که باعث شده است اچ تی سی یو 11 جلوه ی خاص و متفاوتی از دیگر گوشی های موجود در بازار ایران  داشته باشد

خبر خوب برای طرفداران کمپانی اچ تی سی این است که گوشی اچ تی سی یو 11 مجهز به لایسنس است و این موضوع معنی است که شما با خیال راحت می توانید زیر باران یا زیر آب از آن به راحتی استفاده کنید زیرا که لایسنس باعث شده است این گوشی ضد آب و حتی ضد گردو غبار باشد و همین امر سبب افزایش فروش و محبوبیت هرچه بیشتر اچ تی سی یو 11 شد و تجارت بزرگ انها در سطح کشور.
کمپانی اچ تی سی برا سهلوت و راحتی  پیدا کردن سریع دکمه ی ولووم و پاور از یکدیگر بر روی دکمه ی پاور شیارهایی قرار داده است و همچنین جنس فلزی این دکمه ها از بدنه ی گوشی متفاوت هستند که جلوه و ظاهر زیبایی به گوشی داده است.

گوشی  HTC u  11
گوشی  HTC u  11

اچ‌تی‌سی یو 11 یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل دارد.
خوشبختانه این کمپانی از شیشه ی محافظ گوریلا گلس 5 در آن استفاده کرده است که در برابر خراشیدگی و ضربه بسیار مقاوم است .
نمایشگر HTC u 11  رنگ ها   در این گوشی زنده هستند و به وضوح  تفکیک شده است برای مثال رنگ مشکی در این نمایشگر عمیق دیده میشود همچنین برای کاربران امکان نتظیم دستی دمای رنگ ها وجود دارد که با رفتن به سمت رنگ های سردتر پیکسل های آبی پرنور تر میشوند و با رفتن به سمت رنگ های گرم تر پیکسل های زرد پرنور تر میشوند.
نمایشگر این گوشی اصلا از گوشی های هم رده ی خودش پایین تر نیست بلکه می توان گفت که از آن ها بالاتر است ولازم به ذکر است که شدت روشنایی این گوشی بسیار عالی است و کاربران می توانند به راحتی زیر نور خورشید از آن استفاده کنند.
سنسور اثر انگشت اچ تی سی یو 11 در پایین نمایشگر است که باید گفت عملکرد بسیار سریع و خوبی دارد و بدون هیچ خطایی اثر انگشت را پیدا میکنند همچنین این سنسور نقش دکمه ی هوم را نیز ایفا میکند .
این گوشی دارای قابلیت night mode است  ولی شاید براتون سوال باشه فایده ی این آپشن چیست؟ در جواب این سوال باید گفت همان طور که میدانید با فعال کردن آن طیف رنگهای گوشی تاریک تر میشوند و این امر باعث میشود در تاریکی و شب بتوانید با خیال راحت از گوشی تان استفاده کنید بدون اینکه آسیبی به چشم ها وارد کند .
این گوشی ها به فشار دست حساس هستند که وقتی لبه های گوشی را فشار دهید دستور خاصی را اچ تی سی یو 11 انجام میدهد که این دستور توسط کاربران قابل تنظیم است و همچنین میزان حساسیت لبه‌ها نسبت به فشاری که شما به گوشی وارد می‌کنید، قابل سفارشی‌ و تنظیم است .
برای نمونه  میتوانید با فشار طولانی لبه ها اسکرین شات بگیرید یا با فشار کوتاه اپلیکیشن دوربین باز شود .
کمپانی اچ تی سی چهار میکروفون در قسمت های بالا و پایین و پشت و جلوی گوشی به کار گذاشته است که امکان ضبط صدای سه بعدی را به کاربران می دهد و صدای خیلی شفاف با کیفیت بسیار خوبی را به اشتراک میگذارد همچنین این شرکت جک 3.5 میلی متری صدا را در اچ تی سی یو 11 حذف کرده است و باید برای استفاده از هدفون از درگاه یو اس بی -سی استفاده کنیم که امکان استفاده ی همزمان از شارژر و هدفون وجود ندارد .
دوربین 12 مگاپیکسلی اچ تی سی یو 11 امکانات سخت‌افزاری بسیار خوبی را به کاربران میدهد دوربین این گوشی توانسته است بالاترین جایگاه و امتیاز را بین گوشی های هم رده ی خودش کسب کند .
سایز پیکسل‌های آن 1.4 میکرومتر است و لرزش‌گیر اپتیکال پنج محوره دارد و این امکان را به کاربران میدهد که در کتر از 0.3 ثانیه روی سوژه ی عکس تمرکز کنند و تصاویری با کیفیت عالی را ثبت میکند این دوربین قادر است در تاریکی و  یا در محیط هایی با نور زیاد به خوبی عمل کند و بازدهی بالایی داشته باشد که موضوع جذاب و مهمی برای علاقمندان به عکاسی به حساب میرود .
فناوری جالبی در آن است که شما میتوانید پشت سر هم تصاویر خود را ‌بگیرید و پردازش آن‌ها نیز به‌صورت موازی در پس‌زمینه انجام می‌شود .
دوربین جلوی آن از یک حسگر 16 مگاپیکسلی با عملکرد بسیار خوب در نورکم و مکان های تاریک بهره برده است.
همچنین این دوربین دارای لنز بسیار عریض با زاویه‌ی دید 150 درجه است تا بخش‌های بیشتری از صحنه در هر عکس به تصویر کشیده شود
هنگام فیلم برداری با اچ تی سی یو 11 روی صدای سوژه ی خود فوکوس Acoustic Focus کاربران میتوانند با استفاده از قابلیت از فیلم برداری لذت ببرند .
کمپانی اچ تی سی در ساخت این گوشی از اسنپدراگون 835 که قوی‌ترین پردازنده‌ی موبایل کوالکام است استفاده کرده است و بر پایه‌ی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده اسنپدراگون 835 جزو سریع‌ترین پردازنده حال حاضر بازار است .
این گوشی از 4 گیگابایت حافظه ی رم و 64 گیگابایت حافظه ی داخلی پر سرعت همراهی میکند و امکان خرید اچ تی سی یو 11 با 6 گیگابایت حافظه ی رم و 128 گیگابایت حافظه ی داخلی هم وجود دارد .
مدل این گوشی های اچ تی سی  در استفاده ی طولانی مدت دچار هیچ کندی و هنگی نمیشود و کاملا روان نیاز های کاربران را برطرف میکند که این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای خریداران دارد .
همچنین جزو معدود گوشی های موجود در بازار است که از حافظه ی ادغام پذیر پیشتیبانی میکند که به کاربران اچ تی سی یو 11 این امکان راه میدهد با حافظه ی داخلی یکپارچگی کرده تا به عنوان یک حافظه ازش استفاده شود.
یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی راه به عهده دارد که با توجه به کم بودن ظرفیت بودن آن عملکرد بسیار خوبی دارا است و میتوان حدود 11 ساعت به طور مداوم ویدیو با آن تماش کرد که مدت زمان بسیار خوب و عالی ای  است .
همچنین عملکرد این باتری در استفاده ی روزمره بسیار عالی است و در استفاده ی نیمه سنگین میتواند تا 24 ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده شود همچین کمپانی اچ تی سی در این گوشی از قابلیت فست شارژ پشتیبانی میکند و میتواند در مدت زمان 1 ساعت و 40 دقیقه از صفر تا صد شارژ شود.
به طور کلی گوشی HTC u 11 جزو بهترین و کم نقض ترین گوشی های موجود در بازار است و اگر شما دنبال گوشی متمایز و متفاوت باسایر گوشی های موجود در بازار با امکانت بالا میگردید بدون شک این گوشی بهترین گزینه برایتان خواهد بود.
این گوشی نسبت به امکانات عالی که دارا است با قیمت 5,900,000 تومان در بازار وجود دارد.

منبع : gsmarena