گوشی HTC desire 10 pro
توضیحات تکمیلی گوشی HTC desire 10 pro

گوشی HTC desire 10 pro در ماه ستامپر سال 2016 توسط شرکت پرطرفدار اچ تی سی به بازار عرضه شد  و جزو بهترین مدل اچ تی سی از برند دیزایر محسوب میشود.
اچ تی سی که در عرضه ی گوشی های میان رده و کاربردی شهرت زیادی دارد  با ارائه اچ تی سی دیزایر 10 پرو نظر بسیاری از خریداران گوشی های هوشمند میان رده را به خود جلب کرد و در بازار محبوبیت خوبی به دست آورد و با کیفیت خوبی که دارد میتواند با گوشی های میان رده به خوبی رقابت کند که  حتی از گوشی های هم قیمت خود یک سرو گردن بالاتر است و بهتر است .
این گوشی هم دارای ویژگی های اچ تی سی دیزار 10 است و هم اچ تی سی 10 .
کمپانی اچ تی سی در ساخت بدنه ی آن از شیشه و پلاستیک استفاده کرده است و جنس بدنه ی آن برخلاف بسیاری از گوشی های موجود در بازار  از فلز آلومینیوم است که همین امر باعث شده است که اچ تی سی دیزار 10 بسیار سبک و خوش دست باشد و  به عبارتی جوان پسند که در کنارهای آن لبه های طلایی رنگ را ارائه می کند که زبیایی خاصی به طراحی این گوشی داده است و اهمیت بالایی در ظاهر انها گذاشته است .
از مزیت های آن میشود به این موضوع اشاره کرد که کمپانی اچ تی سی در صفحه نمایش این دستگاه از شیشه ی گلوریاس استفاده کرده است که در برابر خراشیدگی مقاوم است ولی خبر تقریبا بد که ممکن است  برای طرفداران خبر خوشی نباشد این است که اچ تی سی دیزایر 10 در برابر تماس با آب مقاوتی ندارد ولی با این حال کیفیت ساخت آن استاندارد است و گزینه ی خوبی برای طرفداران گوشی های میان رده به حساب می رود .
صفحه نمایش آن دارای ابعاد 5.5 اینچی است که به سبب همین امر بر حلاف گوشی های در بازار بسیار خوش دست و جمع جور به حساب می رود و صفحه نمایش این گوشی حدود 70.5 درصد از پنل جلوی دستگاه را دارا است که از نظر رزولوشن و تراکم پیکسل بسیار مطلوب است Full HD همچنین دارای رزولوشن
در اچ تی سی دیزایر 10 پرو وضوح تصاویر و رنگها به خوبی قابل درک است و طیف رنگ ها در این گوشی بسیار دقیق و تفکیک شده است همچین باید برای علاقه مند به این گوشی افزود که اچ تی سی دیزایر 10 پرو زاویه ی بسیار خوبی به کاربران می دهد که حتی در زاویه ی حدود 60 درجه تصاویر کاملا قابل تفکیک هستند و دچار سیاهی و خاکستری نمیشود.

گوشی HTC desire 10 pro
گوشی HTC desire 10 pro

میزان روشنایی و نور این گوشی بسیار خوب  است و مزیت های آن میشه گفت که در برابر نور خورشید کیفیت خود را از دست نمی دهد که این موضوع در بسیاری از گوشی هاش هوشمند وجود ندارد .
در پشت این گوشی اسکنر انگشت گوشی قرار داده است که طراحی خاصی در سری گوشی های هوشمند به حساب می رود همچنین این اسکنر عملکرد بسیار خوبی دارا است.
گوشی HTC desire 10 pro  وزنی در حدود 165 گرم دارد که بسیار سبک است و به درد کسانی میخورد که سبک وزنی برایشان اهمیت بالایی داشته باشد .
کمپانی اچ تی سی در چهار رنگ سورمه ای و آبی و سفید و مشکی آن را ارایه کرده است که مانند بیشتر مواقع رنگ مشکی انها فروش گسترده تر و بیشتری داشته است .
از ویژگی های خوب آن این است که کاربران می توانند دو سیم کارت را به طور همزمان در اچ تی سی دیزایر 10 پرو قرار دهند و یا از یک سیم کارت و رم میکرو اس دی استفاده کنند.
اگر بخواهیم اشاره ای به سیستم عامل اندروید این گوشی بکنیم باید گفت که دارای اندروید 6 مارشمالو است و باید اضافه کرد که رابط کاربری اچ تی سی سنس هم در کنار ان نصب کرده اند که تجربه ی خاص را برای کاربران فراهم میسازد .
این گوشی بسیاری از برنامه های گوگل را پشتیبانی میکند و آن را جایگزین برنامه های اصلی خود کرده است و به مجموعه ی جهار عضوی تفکیک شده است .
چهار هسته ی اول فرکانس یک گیگاهرترزی دارند و چهار هسته ی دیگر فرکانس 1.8 گیگاهرترزی دارند که این هسته ها باعث افزایش قدرت و سرعت انالیز داده های گوشی می شود که میتوانند به عملکرد بهتر کمک بسیار زیادی کنند  و مدیریت پردازش داده ها به بهترین نحو برای خریداران  انجام میشود که همین امر بسیاری از خریداران را به سفارش اچ تی سی دیزایر جذب کرد و تجارت انها روز به روز بزرگ تر شد .
شاید برایتان سوال شود که در دراز مدت استفاده ی از این گوشی قدرت عملکرد آن به چه صورت است ؟
در جواب این سوال باید گفت برای استفاده ی عادی و روزمره هیچ مشکلی ندارد و حتی فراتر از حد انتظار عمل میکند و کاربران حتی شاهد کوچیک ترین هنگ و تاخیری نخواهند بود ولی متاسفانه برای علاقمندان به این گوشی اضافه کرد که اگر اپیکیلشن و بازی های سنگینی روی گوشی نصب شود و به طور همزمان چندین برنامه ی سنگین روی آن اجرا کنید با هنگی و کندی مواجه خواهید شد که ممکن است اعصاب کاربران را بسیار خراب کند  اما با این وجود این اچ تی سی دیزایر 10 پرو در میان گوشی های میان رده و با توجه به قیمت آن عملکرد و قدرت بسیار خوبی از خود نشان میدهد و از این قبیل مشکلات با این گوشی ها ندارید .
گوشی  HTC 10 pro  دارای حافظه ی داخلی 64 گیگابایتی و 4 گیگ رم است خوشبختانه این گوشی بسیار روان و راحت  بوده همچنین هماهنگی بسیار بالایی بین نرم افزار و سخت افزار این گوشی ها  است که از جمله ویژگی های مثبت آن به حساب میرود .
بریم سر برسی دوربین این گوشی که قطعا برای بسیاری از خریداران اهمیت بسیاری دارد و برایشان جالب است که بدانند که  باید گفت که دوربین اصلی آن دارای یک حسگر 20 مگاپیکسلی و فلش ال ای دی دوگانه و لیزر اتوفوکوس است و موضوعی که شاید برای عموم خریداران جذاب باشد اینکه این گوشی برای جذب نور در محیط های تاریک عملکرد بسیار خوبی از خود نشان میدهد همچنین شرکت اچ تی سی برای این گوشی قابلیت فوکوس خودکار لیزری هم قرار داده است .
دوربین اصلی گوشی اچ تی سی  دیزایر 10 پرو می‌تواند ویدئوهای فول اچ دی از لحظه های زندگی شما با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه را ثبت کند و تصاویر خیلی خوشایند و با جالی که دارای رنگ های شفافی در نور روز است را برای شما بگیرد و حتی اگر حالت اچ دی  آن را فعال کنید با نتایج بهتری روبه رو میشوید.
کمپانی اچ تی سی قابلیت های خیلی جذابی برای دوربین این گوشی در نظر گرفته است که میشه به حالت pro mode اشاره کرد که این امکان را به استفاده کننده ها میدهد که تمام تنظیمات عکسبرداری را توسط خودشان نتظیم و تغییر کند که برای طرفداران به عکاسی موضوع بسیار خوشایند است از دیگر قابلیت های که افزوده است مثل پانوراما، عکس های سلفی، پانوراما سلفی ویدئو، میشود اشاره کرد.
حالا میرسیم به دروبین سلفی آن که 13 مگاپیکسی است که باید گفت خوشبختانه عملکر خوبی دارد و توانایی در ثبت عکس های سلفی با کیفیت مطلوبی را داراست که همین امر باعث وسوسه شدن کاربران به خرید این گوشی شده است چون برای خریداران اهمیت زیادی دارد که اگر گوشی هوشمندی دارای دوربین پشت با کیفیتی است همچنین سلفی با کیفیتی نیز داشته باشد .
به طور کلی باید گفت دروبین گوشی HTC desire 10 pro  میان گوشی های میان رده عملکرد و کیفیت بسیار خوبی دارد و گزینه ی مناسی برای کسانی است که با قیمت مناسب دنبال گوشی با کیفیت دوربین خوب میگردن.
و اما در برسی باتری این گوشی ها  باید گفت که همانند بسیاری از گوشی ها موجود در بازار از نوع لیتیوم یونی است و دارای قدرت 3000 میلی امپر ساعت است که ظرفیت بسیار مطلوبی برای یک گوشی میان رده است و باید افزود که این گوشی تنها با یک بار شارژ در روز انرژی مورد نیاز گوشی را فراهم میسازد و قابلیت شارژ سریع را پشتیبانی میکند که خبر خیلی خوبی برای  خریداران و علاقه مندان به گوشی های اچ تی سی  است و تنها نزدیک به 90 دقیقه باتری اچ تی سی دیزایر کاملا شارژ میشود .
از آنجایی که قاب پشت گوشی به صورت یک پارچه طراحی شده است پس امکان جدا سازی باتری توسط کاربران وجود ندارد و برای این کار باید مانند سایر گوشی های هوشمند در بازار بدنه ی دستگاه باز شود.
اگر بخواهیم جمع بندی در مورد باتری اچ تی سی دیزایر 10 پرو بکنیم باید بگویم که در کل قدرت و طول عمرباتری و سرعت شارژ در حد مطلوب و متعادلی است .

منبع : gsmarena