گوشی ایفون XR
راز های شگفت انگیز گوشی ایفون XR

گوشی ایفون XR  پس از گذشت چند ماه از شایعاتی که در بازار وجود داشت رونمایی شد و به بازار عرضه شد .
شرکت اپل بالاخره تصمیم گرفت به شایعات پایان بدهد و طبق شایعات موجود گوشی هایی مانند ایفون 10 تولید کند.
شاید خیلی از افراد بر این باور بودند که ایفون XR با حافظه ی 215 گیگا بایتی به بازار ارایه میشود اما باید بدانید که خبری از این حافظه نیست و ایفون XR نیز با همان حافظه های 64 و 128 و 256 گیگا بایتی به فروش میرسد که هر کدام بنابر قیمت متفاوت است .
نکته ی جالب و مهمی که وجود دارد این است که شرکت اپل ادعا دارد FACEID این مدل از گوشی های اپل بسیار سریع تر از ایفون ایکس عمل میکند که این موضوع میتواند مورد پسند بسیاری از خریداران قرار بگیرد.
خبر جالب این است که بدانید نماینده ای از شرکت اپل اعلام کرده است که ایفون XR جز پر فروش ترین و محبوب ترین ایفون های امسال شناخته شده است که نظر این نماینده بدون هیچ امارو دلیلی بیان شده است .
از طرفی زمانی که هیچ اعداد و رقمی از فروش گوشی های موجود در بازار وجود نداشته باشد هیچ گاه نمیتوان قاطعانه بیان کرد که این مدل گوشی جز پر فروش ترین ها است .
چرا که هقته ی قبل از اینکه این بیانیه منتشر شود خبر این موضوع امد که عملکرد ایفون XR ضعیف تر از حدی بوده است که همه انتظارش داشته اند .
اگر بخواهیم اشاره ای به قیمت این مدل از گوشی های موجود در بازار بیان کنیم باید بگوییم که ایفون XR تا به امروز گران ترین مدل گوشی های ابفون در بازار است .
قیمت این نوع از مدل های ایفون که این روز ها فروش گسترده ای دارد قیمت 750 دلاری است که نسبت به مزیت هایی که دارد قیمت معقولی از شرکت اپل میتواند باشد و همچنین پایین تر از حد انتظار خریداران است .
یکی از قوانینی که شرکت اپل رعایت میکند و تواسنته بیشتر از کمپانی های موجود درامد بالایی داشته باشد این است که برخلاف بقیه کمپانی ها سعی بر این موضوع دارد که بتواند گوشی هایی با قیمت بالا و تعداد کم تولید و به بازار عرضه کند .

 

 

گوشی ایفون XR
گوشی ایفون XR

 

شاید این موضوع در محدوده ی رقابت کار جالبی نباشد اما مهم این است که توانسته از این روش درامد بسیار بالایی داشته باشد
نگرانی هایی که در رابطه با اینده ی شرکت اپل وجود دارد این است که بسیاری از افراد بر این باورند حتی با این قیمت مناسب نیز ممکن است در سال جاری درامد شرکت اپل کمتر از سال های دیگر باشد و همچنین این شرکت این تصمیم را دارد که تولید گوشی های قدیمی خود را متوقف کند .

دوربین های گوشی ایفون XR

یکی دیگر از موضوعاتی که وجود داشت و خریداران در رابطه با انها تحقیقات زیادی میکردند تعداد لنز ها و کیفیت دوربین این مدل از گوشی بود .
همچنین بسیاری از افراد بر این باور بودند که گوشی های ایفون ایکس ار دارای دوربین های دوگانه است و بر این بارو بودند که ایفون XR هم مانند ایفون X S از دو لنز واید و تله فوتو بهره مند باشد .
مدل کنونی گوشی های ایفون XR دارای یک لنز تکی واید است .
اینکه اپل قصد داشته از لنز تله فوتو استفاده کند دلایل مختلفی داشته است اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل استفاده از این لنز ها حالت پرتره در برنامه های سیستم عامل IOS است .
استفاده از این لنز ها و کیفیت دوربین را حتی میتوانید در بسیاری از مواقع با دوربین های عکاسی مقایسه کنید چون شرکت سعی بر این موضوع داشته که به دوربین و کیفیت عکس ها در این مدل جدید بیشتر بپردازد .
همین مورد سبب شده است تا خرید و فروش بسیار خوبی توسط این نوع از گوشی های اپل در ایران انجام شود مخصوصا برای نسل جوان که عکس برداری برایشان اهمیت بسیار بالایی دارد که میتوان حتی گفت جز بهترین دوربین های موجود در بازار ایران است بین گوشی های سال 2018.

رنگ های ایفون XR در بازار

اگر قصد داشته باشیم در رابطه با این موضوع برایتان مطالبی را توضیح دهیم در اولین مرحله باید بیان کنیم که در این قسمت بهتر است از اینده ی ایفون برایتان صحبت کنیم .
این روزها صحبت های مهم و قطعی ای در رابطه با این موضوع بین خریداران این مدل از ایفون است که در نسل جدید گوشی های ایفون رنگ های جدیدی مانند سبز و بنفش است و چهار رنگ دیگر .
این دو رنگ جدیدی که بیان کردیم با رنگ های قدیمی ایفون مانند سفید و مشکی و زرد و قرمز در بازار ایران وجود دارد و خریدارن امکان سفارش انها را دارند .
به راحتی میتوانید قبل از خرید رنگ بندی های ایفون XR را در سایت های معتبر اینترنتی ببینید و رنگی که مد نظرتان است را از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی سفارش دهید .

تفاوت بین ایفون XS و XR چیست ؟

بهتری است قبل از هر چیزی اول شباهات بین این دو مدل گوشی را بیان کنیم که میتوانیم به این موضوع اشاره کنیم هر دوی انها دارای فناوری HDR10 است و محافظ هر دوی انها شیه به یکدیگر است و تفاوتی در این مورد با یکدیگر ندارند .
هر دوی این مدل های گوشی دارای پردازنده های مرکزی 6 هسته ای است .
اما مهم ترین موضوعی که وجود دارد تغییراتی است که در سخت افزار انها وجود دارد و این تغییرات ایجاد شده تفاوت هایی ایجاد کرده است .
میتوان گفت ایفون XR نسخه ی ارزان قیمت این مدل از گوشی های موجود در بازار است و از پنل LCD استفاده میکند .
اما یکی از موضوعاتی که وجود دارد این است که شرکت ایفون سعی داشته این دو مدل ایفون شبیه هم باشد و همین مورد سبب شده است تا خریداران زیادی خواهان این گوشی ها باشند .
از دیگر تفاوت ها میتوان گفت که گوشی های ایفون XS در سپتامبر 2018 عرضه شد و در اکتبر 2018 ایفون XR.
همچنین سایز و اندازه ی ایفون XS 5.8 اینچ است و ایفون XR 6.1 است که این کمپانی ایفون سعی داشته به اندازه ی استاندارد از گوشی های XS بزرگ تر باشد چون وزن ایفون XS 177 گرم است و ایفون XR 194 گرم است .
اما همانطور که بیان کردیم یکی دیگر از تفاوت های این گوشی ها رنگ بندی انها است برای نمونه ایفون های XS به رنگ های اسپیس گری و نقره ای و طلایی وجود دارد و همچنین ایفون های XR با رنگ های قرمز مشکی زرد ابی و نارنجی وجود دارد که به دلیل همین تنوع رنگی نیز محبوبیت بالایی دارد .
از جمله مزیت هایی که وجود دارد این است که هزینه های تعمیر کردن برای صفحه نمایشگر ایفون XR بسیار کمتر از ایفون XS است که جز مزیت های بسیار خوب این نوع از مدل گوشی ها محسوب میشود .
این تفاوت قیمت به طرز بسیار عجیبی وجود دارد که شما حتی میتوانید قبل از خرید این موضوع را پیگیری کنید چون شرکت ایفون برای این موضوع لیست قیمت ها را بیان کرده است .
اما نکته ای که وجود دارد این است که این مورد تنها زمانی است که نمایشگر گوشی شما مشکل پیدا کند و اگر قطعه های دیگر مشکلی برایشان پیش بیاید و اسیب ببینید با هزینه های بسیار بالا تری برای شما تمام میشود .
منبع : digiato.com